Tuesday, March 2, 2010

Ayat-Ayat Cinta vis-a-vis Caring Verses

Assalamualaikum adik kakak kenkawan tersayang,
Kalau kita dapat menghayati Ayat-Ayat Cinta oleh Habiburrahman, tentu sekali kita dapat menghayati dan menyelami Ayat-Ayat Penglipur Lara yang tak kurang hebatnya yang telah disusun sebaik mungkin oleh tak lain tak bukan Srikandi kita sendiri SK Rakmi Abdul Rahman.


Sejak Sis Rakmi hadiahkan buku ini kepada saya, ia telah menjadi teman sebantal yang sangat saya kasihi. Ayat-ayat Allah azajawalla menjadi ubat kepada hati saya yg penuh dengan ketidakharuan. Maklumlah, saya baru berpisah dengan anak bongsu saya nan seorang. Itulah satu-satunya anak lelaki saya. Kalau baik keputusan saya, baiklah masa depannya, kalau saya tersilap langkah, maka buruklah padahnya. Seorang anak yang tak pernah mendapat kasih sayang dari seorang ayah, dan membesar dalam serba kekurangan, terutama tentang aqidah dan ketuhanan. Bukan senang hendak menanganinya.


Dalam mencari kedamaian, Caring Verses memberikan saya satu panduan dan kekuatan. Mententeramkan hati yang lara. Saya sarankan setiap kita memiliki dan menghayati sepenuhnya ayat-ayat dalam buku ini. Apa yang paling menarik ialah cara ianya disusun oleh Kak Rakmi adik-adik. Senang sekali untuk kita membuat rujukan tentang sesuatu kemushkilan dan jika ingin mendalaminya dengan lebih lagi, teruskan dengan Al-Quran, sudah tersedia rujukan ayat & surah.

 
Setelah kita memiliki buku ini, seharusnya kita berkongsi bersama saudara-saudara kita seIslam. Dari sekarang, berikanlah hadiah terbaik untuk ibu, anak, saudara, suami atau kenkawan, tak payahlah nak tunggu hari ibu, harijadi, hari persandingan, hari ulangtahun (anniversary) atau hari kelepasan am (??) untuk bagi hadiah.


Yang Berbahagia Puan President, apa kata kalau Srikandi borong Caring Verses, dan kita jual kepada members (Kak Rakmi dengan sukarela dan bermurah hati will forego her royalti) the difference dari jualan buku kita masukkan ke dalam tabung S4S. Kita jadikan buku Caring Verses sebagai salah satu sumber kewangan Srikandi untuk S4S. Kita bukan mencari untung, kita hanya berkongsi dan membantu sesama sendiri (sharing and supporting each other) InsyaAllah, dengan niat yang ikhlas dari Kak Rakmi, berpanjanganlah sedekah dia dan kita pun tumpang dapat pahala dan dapat kebaikan dari Caring Verses.


What say you?
Salam,
K.Alah aka Maklabu

caringverses[1]

No comments: